Leerlingen hebben één overkoepelend schoolaccount voor de diverse digitale omgevingen: inloggen op school-PC's, Office 365 (waaronder de schoolmail), WIFI Eduroam, Somtoday.
Het schoolaccount van een leerling is geblokkeerd? De leerling komt dus niet meer in zijn account op de school-PC, in de schoolmail of op Wi-Fi Eduroam.
De leerling meldt dit bij zijn/haar mentor!
De mentor meldt dit bij de servicedesk
Het account wordt door de servicedesk gedeblokkeerd / voorzien van een (tijdelijk) nieuw wachtwoord en geeft dit door aan de mentor
De mentor geeft het door aan de leerling en de leerling kan weer aan het werk
Het inloggen op het schoolaccount lukt wel, maar de leerling komt niet in somtoday?
De leerling stuurt hierover een mail naar somtoday@portamosana.nl en legt zo duidelijk mogelijk uit wat het probleem is (op welk device lees je welke foutmelding? Print screen meesturen? Wat kun je niet vinden? )
Tenslotte: ouders kunnen ook inloggen op somtoday. Lukt het inloggen op somtoday niet meer, stuur dan een mail naar somtoday@portamosana.nl.